- Börjar:
- Slutar:
- Plats:
- Digitalt
Sedan mars 2024 har Trafikverket och Stockholms stad successivt infört krav på klimatrapportering av bränsle via digital följesedel enligt formatet BEAst Supply 4. Parallellt har NCC, Peab och Skanska infört krav på digital följesedel enligt samma format, för att verifiera klimatdata kopplat till material i Boverkets klimatdeklaration.
Nu förbereder sig Trafikverket och Exploateringskontoret Stockholms stad för att utöka sitt digitaliseringsarbete med verifiering och insamling av EPDer, med stöd av den digitala följesedeln.
Program
- Introduktion
Lars Redtzer, Byggföretagen och Tommy Lenberg, Byggherrarna - Trafikverket utreder digital följesedel som verifikat för klimatkalkylen
Ulf Jonson, Trafikverket - Norra Djurgårdsstaden som testbädd för att verifiera klimatnyttan med digitala följesedlar för material
Fredrik Bergman Exploateringskontoret Stockholms stad - Digital följesedel förenklar rapporteringen för betongleverantörer
Karin Wadén, Svensk betong
Staffan Carlström, Swerock - Standarder för elektroniska affärstransaktioner underlättar digitalisering
Rikard Larsson, BEAst